Nejnovější příspěvky
 
 
    Translate to:

 
 
 
 
 
 
 

Zlobení

Známé heslo „kdo si hraje, nezlobí“. Nicméně zatím nikdo z pedagogů a psychologů, nedokázal vysvětlit CO tedy dělá dítě, hrající si na zlobení.

Heuristickou analýzou bylo zjištěno, že podstatný je rozdíl v pohledu na věc chudáka zrovna dohlížejícího na stereo provozující tu sqvělou hru na zlobení.

Na první pohled tedy věc vypadá stejně. Zlobení i pouhá hra na zlobení je zdánlivě neodlišitelná. Výsledek je podstatě stejný – nutnost vychovávat a předávat informace nejkratší možnou cestou – z ruky na zadek.

Rozdíl je snad pouze v pohledu dětí.

Při klasickém zlobení snad ani není primárním cílem nasštvat rodiče, pěstouny a jiné opatrovníky. To je pouze vedlejší produkt. Ovšem výsledek je vždy dítě/děti plakající nad výsledkem. Výsledek časově minimalistického předávání informací je občas červené místo přehráté intenzitou protékající informace. Zvláště, když cíl sdělené informace neposedí, nepostojí a mele se.

Hra na zlobení je ve své podstatě pouhé testování, jestli je vše v pořádku a na svém místě. Jedná se tedy pouze o zjištění, že pěstoun vnímá, hranice jsou tam kdy včera byly a nic nového se nechystá. Je to taková malá ukázka stereotypu a konzervatismu které se nachází v každém dítěti.

Jako příklad může posloužit elektrické zásuvka (samozřejmě bezpečnostní a navíc s krytkou). Dvojče ví, že na ni nesmí sahat. Ale je potřeba otestovat, co kdyby se to změnilo. Sáhne si tedy pacičkou na zásuvečku s roztomilým úsměvem na rtech a rozzářenýma očima. Dohližitel se stejně milým úsměvem na rtech požádá tu polovinu s dětí, která má testovací období,  aby nastavilo pacičku. Informace předaná úderem ruky o pacičku přesvědčí dítě, je všechno v pořádku, veškeré jistoty jsou na svých místech a tedy může (stále s úsměvem) odkráčet si hrát.

Výsledek výchovy po reálném zlobení je křik ve kterém si dítě ublíženě stěžuje že to tentokrát nevyšlo. Výsledek téhož po hře na zlobení je úsměv na tvářích účastníků na všech stranách.

POZOR. Přístup dohlížejícího členu je v tomto případě rozhodující. Chybně aplikovaným úsměvem je možné zbourat edukační prvek výchovného procesu po zlobení a neexistence úsměvu převede hru na zlobení v reálné zlobení.