Nejnovější příspěvky
 
 
    Translate to:

 
 
 
 
 
 
 

Česká pošta

O tom, že je Česká pošta moloch socialistického charakteru zaměstnávající osoby pokud možno s maximálním koprem asi všichni víme. Ty doby, kdy nasazení linuxu a obrovské úspory na ČP byly dávány za vzor po celém světě jsou dávno pryč.  No jo. Fakt. Česká pošta byla uváděna jako referenční projekt v top 10 velkých celosvětových nasazeních .

Ale občas si sami zavaří. Například pomocí lobbistů, kteří vylobbovali, že se přes ČP budo clít všechny zásilky a to od hodnoty 40€.

Jak to vypadá v praxi?

3/10/2011 Amazon posílá odbornou literaturu, která  u nás prostě neexistuje. Jinde ji prostě neseženete. Posílá je expres.

26/10/2011 sháním informace, kde že jsou mé knihy. A dozvídám se. Zásilka překročila hodnotu nutnou pro vyclení (ani finta s darem už nefuguje). Proclít na firmu neexistuje. Není možné. Di nulla. Kaputo. Šlus. Prostě ne. A vůbec. Máte zaplaceno clo a DPH? Ne? Tak co voláte. MY tady pracujeme. Ani námitka, že od nich nemám žádnou celni výměru a tedy není možné zaplatit neobstála. Nezájem. Až zaplatíte tak to pošlem. To, že od nich nemám výměr a upozornění na výměr je nezajimalo.

27/10/2011 slavnostně dostávám upozornění, (že by telefonát zafungoval?) že musím zaplatit DPH a clo a navíc poplatek 79Kč – aneb proč si nenaúčtovat poplatek, když mám monopol. Navíc na tomto papíře byla úžasná věta: „Po 10ti dnech bude účtován skladovací poplatek 10Kč/den.“ Nic nepomohlo tvrzení, že bych si to rád vyzvednul, ale pokud mi to neproclí a nedají tak to nejde. Zaplať a šmitec.

Po prvním zjištění, že firmu neproclí se nakonec řešení  našlo – přepište to na soukromou osobu. Ale clo, PDH, poplatek i pokuta za skladování zůstali. Pro všechny, kteří si naivně myslí, že studijní literatura se neclí si dovolím dát ocitovat výňatek ze stránek ČP.

„Studijní potřeby

studijní potřeby a vybavení domácnosti žáka, nebo studenta, přijíždějícího ke studijnímu pobytu na celní území Společenství. Je třeba doložit: potvrzení o studiu (index nebo jiný odpovídající doklad), seznam dováženého zboží, čestné prohlášení (že se jedná o studijní potřeby k osobnímu užití studenta).“

Se skřípajícími zuby jsem zaplatil a čekal. A čekal. A čekal.

10/11/2011 jsem to psychicky nevydržel  začal volat. Kde je má zásilka. Po cca 60ti telefonátech jsem se proboxoval na celní sklad v Praglogradu. Tam mi s úsměvem řekli, že zásilka je přece doručená – ať tedy zkusím naši poštu. Zavolal jsem na místní poštu, kde mi tvrdily, že podle RR kódu (interní kód ČP) NENÍ opakuji NENÍ možné dohledat.

Lehce napružen jsem osobně zašel na přepážku, kde jsem se ujistil že zásilka prostě není, pracovníci nemají práva na sledování  zásilek s čísly začínající RR (pitomci) a zašel na hlavní balíkovou pobočku. Tam mě také víte co. Jojo. Vyfakovali.

Po návratu do kanclu jsem začal opět telefonovat. Hlavní vedoucí místních poboček mne opět ujistila, že takto označení zásilky prostě nenajdou.

No nic. Tak reklamace. Ale. Zadal jsem slovo reklamace na stránky české pošty a hádejte. Správně. Nic se neobjevilo. Viz zde. Ale zjistil jsem, že mají poštovního ombudsmana. Teda ombudsbabu.

Nicméně toto zjištění je také na figu, bo na ombudsbabu se můžete obrátit až po oficiální reklamaci, kterou nevíte jak podat a kam podat. Cituji:

Pokud však záležitost nebyla nejprve řešena jako stížnost nebo reklamace v rámci standardních procedur České pošty, nemůže se ombudsman takovým podáním zabývat.“

No jo. Tak opět telefonicky na Praglograd. Opět 60telefonátů. To už bylo ke třetí hodině. A ejhle. Po lehce vyostřeném rozhovoru, kdy mi zaměstnanec ČP celního oddělení tvrdil, že zásilky nejsou jeho práce a to, že ostatní pracovníci nevidí RR doručovací kódy je správně a není to jeho problém, jsem ho ukecal aby zvedl řiť, zašel za někým, kdo má pravomoce a najednou byly knihy na světě.

Doručovatel, kterému se nechtělo doručovat balíček o hmotnosti 2kg si zjednoušil práci a šupem poslal knihy zpět do praglistánu na proclení. Ano. Na proclení. To že na balíku byla velká nálepka nevyclívat (proč jsem teda platil clo?) ho nijak nezajímala.

Už 11/11/2011 jsem tedy po POUHÝCH 40ti dnech shledal se svými knihami a jsou len „lahůčko“ pomlácené. Nicméně reklamovat to nebudu. Taky by se mohlo stát, že je už nikdy neuvidím.

A doporučení pracovníků ČP? nechte si knihy posílat expres (jak to asi bylo poslané) to odbavujeme rychleji a pokud nechcete platit clo a DPH, tak si je nechte rozdělit. Třeba motorovkou.

P.S. O nekalých praktikách ČP svědčí i to, že na hlavní stránce mají uvedenou zákaznickou linku, které je ale POZOR zpoplatněná. O tom, že je zpoplatněná jsem se dozvěděl zcela náhodou, když jsem hledal kontakt na reklamační oddělení. Také to jde zjistit najetím myši na položku „zákaznická linka“, ale pokud to neuděláte, (a kdo by to dělal) tak budete zpoplatněni OD 4,02kČ DO 4,62Kč z aminutu. Dost darda a nemravnost.