Nejnovější příspěvky
 
 
    Translate to:

 
 
 
 
 
 
 

Chybička se vloudí II

Změna cen. Tato dvě slova dokáží v libovolné firmě působit situaci srovnatelnou s výbuchem deseti kilotunové jaderné hlavice.

Řeší se, kterým směrem, jak se vysvětlí nadmanagerům, podmanagerům, vedoucím poboček, agentům a tak. Teda nakonec to taky někdo musí vysvětlit taky klientům a to pokud možno tak, aby to vypadalo jako fakt dobrej nápad, ale TO se řeší až nakonec.

Po dlouhém chystání, přepočítávání a dělání různých koláčových, sendičových, sloupcových a celkově pošahaných grafů, nakonec celé marketingové oddělení, které – kupodivu někde v procesu tvorby nových cen zcela odstřihlo technickou složku přípravy slavnostně vydá nový ceník. Ve formátu PDF.  🙄

 

Jemný dotaz pracovníka IT, který musí tento skvost vložit do databáze účetnictví kompletně rozhodil vzájemně se poplácávající marketingové oddělení po zádech. Tento trapný, jasně a  zákeřně formulovaný dotaze zněl: „můžu dostat ty podklady v excelu?“ (ajtíkovi bylo totiž jasné, že cokoliv jiného je nad síly celého oddělení marketingu.)

A ukázalo se, že ceník je konečně na světě nikolivěk proto, že by snad byla nalezena vyvážená hranice ceny jak pro výrobce, tak i po klienta. Že by snad byla nalezena byla ona magická tenká linka, mezi náklady a výnosy, reálnou cenou na trhu při maximalizací zisku a zároveň reálné penetraci trhu. Ou ou. Tak to rozhodně ne.

Nový ceník se vydal proto, že někdo z marketingu v totálním rauši omylem smazal excel, ze kterého se vycházelo a ze kterého vznikali ony náádherné a barevné grafy, které byly promítány na poradách vedení. A nejen, že to smazal ze svého noťasu, ale smazal to i na serveru a smazal to z „boží“ a „kůlové“ synchronizace přes všemocný google.

Prostě a jednoduše, jediné, co jim zbylo, byl tento jediný PDF soubor. Požádat IT oddělení o pomoc se holt styděli, obnovit to sami – na to by museli něco umět a o funkci převodu PDF na excel naštěstí neslyšeli.

No a přepisovat cca 50.oooceníkových položek se nikomu nechtělo, tak se to holt představilo jako nejvíc vyvážená, perfektní a dokonalý „prajslist“.

Pravda, po bližším zkoumání se ukázalo, že grafy byly náhodně zachraňovány z košů a ne vždy sedí k prezentovaným datům, ale kdo by to pitval, když je to hezky barevný a ukazuje to, jak bude firma dalších 5 let nádherně vydělávat.

No a pracovník IT? Ten, ať si to klidně do databáze přepíše.

Oni totiž pracovníci marketingu (mmchodem všichni absoloventi FSS) naštěstí netuší, že PDF se dá převést do tabulek automaticky.

A tak má milý ajtík klidný minimálně měsíc a celý marketing ho svorně kryje.

Kurňa já chcu taky takovou práci.