Hulánův duch
Marketing je sviňa. Občas, se holt musí použít různé cesty. Jedna z možných cest – no, dneska asi spíše nutných cest – je použití sociálních sítí.
Jenomže je nutné pamatovat, že ne všechny tyto cesty jsou jednoduché.
Zatímco, když si zaplatíte reklamu – například v časopise, tak se maximálně stane, že nezabere, a vy jste vyhodili finance.
Smutné, ale stále ok.
Když jdete na sociální sítě, tak to jinak. Mnoho firem si totiž neuvědomuje, že sociální sítě – na rozdíl od papírové reklamy, videospotů a jiných reklam – mají jeden základní rozdíl.
Tento rozdíl se jmenuje odpoveď, nebo-li diskuze.
A jejda.
Všichni marketéři si myslí, že to v pohodě zvládnou, jsou přece špica borci a tak. Jeeenže. jenže zapomínají na prudiče obecné, které anonymita internetu rajcuce až k nepříčetnosti a s chutí spláchnou do kanálu i pěknou myšlenku.
Prudič internetový je totiž nejchytřejší, všechno má v malíku a zná všechno dvakrát. jak zpívá Nedvěd – třikrát to ne… t oumí jen Chuck Noris.
Takže si čtete diskuze pod nápadem, který se Vám líbí a pomalu přemýšlíte, že byste si to taky pořídili.
A jak tak čtete, tak najednou koukáte, že marketingu a celkem rozumné, ne vlezlé argumentaci najednou začne někdo dávat solidní záhul. Je to pitomost, všechno daná firma dělá špatně, a celá firma jsou podvodníci a lumpové.
Odpovědi se nesou v nekonfliktním duchu a velmi rozumně. Přestáváte chápat, proč daná osoba investuje tolik času do pohanění cizího nápadu.
Ale protože sociální sítě jsou všemocné, tak si danou negativní osobu perlustrujete.
A ejhle – ukáže se, že jste narazili na někoho, kdo má v přátelích Radka Hulána. viz například zde:
V tu chvíli se začnete dobře bavit. Ač je Vám líto chudáka, který má v popisu práce odpovídat na sociálním profilu firmy (protože tohle nelze vyhrát), začnete čekat, kdy a jak se projeví „hulánovština“ v příspěvcích negativistického přispěvatele.
Postupem doby, to začne připomínat svérázné diskuze mistra Hulána samotného a to až tak, že začnete přemýšlet, jestli to náhodou není Radek H. sám osobně, v převleku za jinou, neexistující figurku.
No – držím palce, všem poctivým marketérům dobrých myšlenek a jedno varování na závěr. Radek Hulán – tento fenomén (nejen) českého internetu, působí na mnoha frontách a ovliňuje myšlení mnoha lidí. Zásadní věc – nelze vyhrát. Můžete pouze prohrát, pokud Vám rupnou nervy. A přesně o tohle různým hulánům jde.